דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניתם קהילת פורומים? יפה. כיצד לגרום לה להיות מצליחה? 

מאת    [ 25/09/2009 ]

מילים במאמר: 1243   [ נצפה 3351 פעמים ]

נתחיל בזה שבישביל לקדם קהילה בצורה טובה צריך לבנות קהילה. קהילת פורומים נבנת על מערכות קוד פתוח בעיקר מערכות IPB למינהם וvBulletin כיום רוב הפורומים ה"חובבניים" קיימים ועומדים על IPB חינמית שמופצת חינם להורדה ותכנותים דיי פשוטים וגם הן חינמים. לא שהמאמר בא לזלזל האמנם יש קהילות שדיי מצליחות אך מערכת IPB לא מקנה אותם אופציות ניהול כמו vBulletin כמו כן אופציות אבטחה וכ'. מבחינת בעל האתר יותר כדי להפעיל את הקהילה על מערכת VB כדי שיהיה קל לנהל אותה ולממש בא את כל האפשרויות המיוחדות שIPB מגבילה אותנו אליהם. (כמו כן במערכות vBulletin האבטחה גבוהבהרבה)
לידע כללי - מערכת vBulletin מצריכה רשיון שעולה כסף.
אחרי שדיברנו בקצרה על מערכות הפעלה לקהילת פורומים ניגש לענין.
כיום ברחבי האינטרנט יש מאות אם לא אלפי קהילות פורומים חדשות ישנות וותיקות וכ'.. רובם (!) מערכות חינמיות ולא רציניות. קהילה אמיתית נבנת לפי התוכן שבא.
כמה כבר גולשים מחפשים קהילה "להספים" או להעביר את הזמן? מחפשים אך לא די בכדי לבנות קהילה פעילה. גולש מחפש קהילה שתקנה לו את כל הצרכים שלו כגון סרטים לצפייה ישירה הורדות שהוא מחפש שירים דיונים מדריכים וסיקורים נרחבים שיעזרו לו במספר דברים וגם סרטונים משחקי פלאש ודפדפן וכדומה.
אך יותר מכך חשוב מאוד שהקהילה תהיה פעילה. כל קהילה תהיה פעילה אם הזמן. אך ככל שהקהילה יותרפעילה כך התוכן מתעדכן יותר מהר והגולש מוצא יותר תוכן ויותר אנשים לשיחה ודיון איתם.
כיצד בונים קהילה פעילה?
ישנם המון חלקים חשובים לבניית קהילה דוגמאות:
דומיין (כתובת שם מתחם) קצר יחודי ותואם לשם האתר.
הסיבה: יעזור למשתמשים נורא לזכור את הכתובת ויש בזה גם עניין של נגישות.
עיצוב נוח מקצועי וטוב לעין.
הסיבה: היום הבנתי שעיצוב מיוחד יחודי אם צבעים מיוחדים וכ' לא מספיק. צריך עיצוב רגוע שקט מקצועי כמובן שלא ישתנה כל שני וחמישי כדי שהלוגו של האתר יהפוך לאיזה שהוא מותג בקרה הקהילה. בקהילות בארץ נהוג לשים דגש על ארואים אקטואליים ולעצב את לוגו האתר מותאם לסיטואציה. כגון חגים ימי זכרון ימים מיוחדים וכ'
אך די לדבר על עיצוב, יש גם עניין מאוד חשוב וקריטי שהוא התכנות.
היום רוב הקהילות מנסות להיות "יחודיות" ופחות "חרושות" ע"י זה שהם מתאימות תכנות יחודי ססגוני ולרוב - ילדותי. הגולש האקראי נכנס לאתר במטרה לחפש פורום. תכנות מיוחדאם סידור קטגוריות שונה וססגוני יכול למשוך את צמות ליבו של הגולש ואף להדהים אותו אך עניין זה ימשך למספר דקות והגולש יצא מן האתר.
לקהילה טובה צריך תכנות שהוא דיי פופולארי והכי חשוב נוח לעין. שימו דגש על סידור הקטגוריות שחייב להיות כמה שיותר מסודר וקרי. הקטגוריות אמורות להיות מסודרות אחת לפי השניה בצורה מסודרת לפי תחומים למשל תחביבים - משחקים, ריקודים , גלישה , סקייט בורד וכדומה. ברגע שהאתר מעוצב ומסוגנן יפה ונוח לעין הגולש בצורה אוטומתית מדףדף מקטגוריה לקטגוריה וממשיך להתעניין באתר.
אך גם זה לא מספיק לצערנו.. מה אנחנו צריכים באמת כדי לגרום לגולש להרשם לקהילה?
בישביל שהגולש ירשם לקהילה אפשר לשים כל מיני מודלים למיניהם שיחסמו אותו ויכריחו אותו להרשם על מנת לצפות בקישורים אשכולות הודעות פרופילים וכדומה. אך הגולש ירשם לאתר רק בכדי לראות את התוכן לא יותר מכך.
בישביל לגרום לגולש האקראי להרשם לאתר ובאמת להשתתף בדיונים ונושאים (וכך בעצם להעלות את פעילות האתר) עלינו להוכיח לו שהאתר יעזור לו בכל ברוב הדברים שהוא יצטרך. עלינו להראות לו שהקהילה פעילה והתוכן נעשה בא יחודי. אפרופו תוכן יחוד, היום רוב הקהילות מעתיקות אחת מן השניה תוכן כגון מדריכים מאמרים וסיקורים (חשוב לציין שלא בעלי הקהילות אלא המשתמשים מתוך רצון להשקיע) כמובן שזוהיא לא הדרך. האמנם יש קהילות שמשקיעות ומפרסמות תכנים יחודיים אבל לא בתדירות גבוהה. רוב האנשים חושבים שאם הגולש יסתכל על סטטיסטיקות האתר ויראה סטטיסטיקות נרחבות הוא ירשם ויתחיל להשקיע. האמנם יש סבירות גבוה שפסיכולוגית הגולש יראה שהקהילה ענקית וירשם. אבל גם אם הקהילה ענקית וותיקה זה עדיין לא הופך אותה לפעילה!
אחרי שהבנתם פחות או יותר מה צריך להיות כדי למשוך את הגולש שזה
א. דומיין שם מתחם קליט וקצר (כמובן שמתאים לאתר).
ב.עיצוב מסוגנן ונוח לעין.
ג. תכנות קריא ומסודר! (שזה כולל סידור קטגוריות תקין לפי תחומים).
ואחרי שהבנתם מה צריך בכדי לגרום לגולש להרשם לאתר ולהיות פעיל שזה:
א. מתן כמה שיותר אופציות ל"אורחים" אורח שיחסם עקב נסיון צפיה בלינק ירשם אך בכדי לקרוא את הלינק לא יותר מכך. (וזה ידוע ובדוק!)
ב. תוכן יחודי ש1. הגולש לא ימצא בשום מקום ובישביל לחפש עדכונים שינויים בתוכן יגש אך ורק לפורום המבוקש 2. מראה לגולש שהמשתמשים אכן משקיעים והקהילה לא בנויה על תוכן מועתק.
אחרי שהבנו ושיננו את כל זה עלינו לעבור לחלק של התפקידים בקהילה.
חשוב מאוד (תהיו קריטים לגבי זה) שהתפקידים באתר ינתנו למשתמשים אחראים ובוגרים בכדי לעשות סדר, משתמשים שמרגישים שנוהל זה חלק מהם. צפוי לדעת שאם תתנו תפקיד בחיר למשתמש לא רציני במידה ואותו משתמש משנה את דעתו הוא יכול להעלות נזק באתר ואף לפגוע בתכניו ובמשתמשים שלו לסתם.
כידוע לכם כל תפקיד מלווה באופציות נוהל שונות (הרשאות) לדוגמא:
מנהל פורום - יכול לנהל רק את הפורום שלו ולא את שאר הפורומים.
אחראי קטגוריה - כשמו כן הוא, אחראי על הקטגוריה שהוא נמצא ולרוב גם על המנהלים שבא
פקח מנהל ראשי - הקבוצות האלו מורכבות מכיוון שבכל קהילה זה שונה. אך לעיתים קבוצות אלה משתיכות ל"אולימפוס" של הפורום. בעלי הרשאות גבוהות ואחראים על המנהלים של המנהלים(!)
ישנם פורומים רבים שמוסיפים דרגות שונות ויחודיות למיניהם חשוב לא להגזים במתן הדרגות ולא לבחור דרגות לא שימושיות!
בנוסף חשוב מאוד ומומלץ לפתוח קבוצות פרס (כיום תוכלו למצוא אתזה כWinner משתמש כבוד וכדומה) דרגות אלה לרוב הם זמניות שניתנות למשתמשים על זכיה בפעילויות וכדומה. קבוצות אלה מעלות את המוטיבציה של הגולשים להשקיע באתר וכך קידום הפעילות עולה וכמה וכמה רמות.
חשוב מאוד לדאוג לסדר שותף באתר! (לשם כך נפתחות קבוצות ניהול) ברגע שגולש יבחין בנושא המלווה בקללות ומריבות וחוסר עניין בדיון עצמו סביר להניח שהוא יסתכל על הקהילה בצורה לא נורמטיבית של ילדים לא רציניים.
דרך אגב, מומלץ מאוד שלמנהלים יהיה פורומים מופרדים משלהם (שרק הם יוכלו לצפות בו להכנס אליו ) בכדי לא לשתף את המשתמשים הרגילים בדיונים גבוהים. רובכם הייתם מסכימים איתי שלא לנכון שמנהל גבוה ראשי יפתח אשכול בפורום מרכזי באתר בכדי להתייעץ.
ישנו עוד נושא חשוב מאוד מאוד לגבי הקהילה ולגבי כל אתר ברשת היום.
כידוע לכם היום רוב הכניסות החיצוניות לאתרים נעשות ע"י מנועי חיפוש ושאילתות חיפוש במנועים כגון:
Google
Yahoo!
מנוע חיפוש (החדש) של מייקרוסופט וכ' וכ'..
היום בכדי שהקהילה תצליח (עקב התחרות הקשה) חובה להיות עליה קהילהשמונה מספר רב מאוד של כמה מאות אלפי הודעות ומשתמשים. ובכדי לעשות זאת לא נוכל לפרסם לאדם אדם נכון? עלינו לגרום לגולשים להגיע לבד לאתר, ובישביל לעשות זאת נשתמש במנועי חיפוש ככלי להעצמת תנועת גולשים.
הנושא הקריטי ביותר באתר הינו קידום האתר. כיום המנוע חיפוש הפפולארי ביותר הינו
Google.com רוב החיפושים נעשים ע"י גוגל ובכדי להגביר תנועת גולשים לאתר עלינו להיות חזקים וממוקמים טוב בגוגל בכדי להופיע ראשונים בשאילתות חיפוש ובכדי שתוצאות מהאתר לשנו יופיע בעת חיפושים של גולשים כגון משחקים להרודה סרטים לצפייה ישירה צפייה ישירה וכדומה. כיום כל אדם יכול לקדם את אתרו אך דרוש ידע רב ונסיון רב לעשות זאת כי פרט לזה שהתחרות עצומה היום עובדים חברות גדולות של קידום והתחרות בקידום גם כן היא קשה. מומלץ לשכור מקדם טוב ואיכותי שיודע לקדם את האתר בצורה הכי הכי טובה שיש ועל הצד הטוב ביותר. כמה המלצות לבחירת מקדם טוב:
1. לא לשכור מקדם ללא תיק עבודות!
2. התייעצו אם אנשים באתרים פורומים המתאימים לקבלת מידע על המקדם ועבודותיו.
3. מומלץ לכור מקדם אשר למד במוסד מתאים לקידום ולא "חאפר" שהבין דברים מעצמם כי לפעמים גם שהקידום הוא פועל כביכול אם הוא לא מתוחזק בצורה טובה גוגל יזניח אותו אם הזמן.

חשוב מאוד לזכור שקהילה טובה נבנית אם הזמן ולא ביום אחד או אפילו בשנה אחת. לכן צריך להשקיע בכמה שיותר פעילויות באתר תוכן יחודי פעילות ניהול שותף וכל הדברים שמוזכרים במאמר זה.

בהצלחה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב